 | 1949 Este fondată Europcar, la ideea lui Raoul-Louis Mattei care desfăşura activităţi comerciale de Abbonement Automobile în Paris şi care furniza maşini de închiriat fără şoferi ca parte din Mattei Group.
1970 Renault cumpără Europcar.
1971 Sunt lansate noua siglă melc şi culoarea portocalie.
1973 Europcar se extinde creând filiale în Elveţia (achiziţionate), Germania (achiziţionate), Belgia şi Olanda.
1974 Marca înregistrată Europcar apare pentru prima dată. Filialele din Marea Britanie, Italia, Spania şi Portugalia sunt deschise şi o nouă reţea de francize este dezvoltată.
1981 Europcar International este creată ca întreprindere holding cu funcţii de franciză şi rol de coordonare. Godfrey Davids, cea mai veche şi mai mare companie de închiriere de vehicule din UK este achiziţionată, aducând cu sine peste 300 de agenţii şi 50 de ani de experienţă.
1984 Grupul lansează un program de Control al calităţii comprehensiv, calitatea serviciilor urmează să fie îmbunătăţită la toate staţiile la un nivel reprezentativ pentru Europcar Super Service.
1988 Wagon-Lits Group şi Volkswagen AG devin noii co-acţionari.
1989 Europcar modifică sigla: de la portocaliu la verde.
1990 - 1991 Europcar se uneşte cu Sistemele de distribuţie globale Sabre (1990) şi Galileo (1991).
1992 Europcar devine Europcar Interrent cu National, Nippon şi Tilden care alcătuiesc partenerii Interrent şi care formează o reţea cu adevărat globală.
1994 Sistemul de informaţii şi rezervări GreenWay este lansat, oferindu-i un avantaj competitiv companiei Europcar în domeniul închirierilor de maşini.
1997 Europcar câştigă numeroase certificări ISO9002 (certificat de asigurare a calităţii).
1998 Europcar decide să nu reînnoiască contractul cu Interrent şi, în schimb, formează o alianţă strategică în SUA cu Dollar Rent A Car. Europcar achiziţionează British Car şi Van Rental (BCR), creând una din cele mai mari reţele de închirieri de maşini din Marea Britanie. Identitatea Europcar este modernizată, punându-se accentul pe verde şi incluzând un orizont stilizat cu galben subliniind numele. Noua siglă creşte vizibilitatea Europcars şi portretizează dinamismul şi competitivitatea mărcii.
1999 Europcar lansează Sistemul de rezervare online prin Internet în Februarie. Volkswagen AG devine acţionari unic al Europcar, demonstrând încrederea sa în capacitatea consiliului Europcar şi arătând devotamentul său în dezvoltarea ca o companie de stil de viaţă.
2000 Budget Rent A Car sunt anunţaţi ca noii parteneri strategici pentru Canada şi America de Nord.
2002 Europcar contractează EUrent Autókölcsönző Kft., ca noul partener în franciză de la 1 ianuarie 2003, în Ungaria.
2006 Volkswagen vinde Europcar investitorului francez Eurazeo.
2007 Europcar achiziţionează Betacar, principalul grup de închirieri de maşini din Insulele Baleare şi Canare şi societăţile europene ale Vanguard (Vanguard EMEA: mărcile National & Alamo).
2008 De la 1 septembrie Europcar Ungaria (EUrent Ltd) deţine şi drepturile de franciză pentru serviciul domestic ale mărcilor National şi Alamo. Alianţa strategică Europcar-Enterprise: liderii europeni şi nord-americani îşi unesc forţele pentru a forma cea mai mare reţea de închiriere de maşini din lume (împreună 1,2 milioane vehicule, 162 ţări, 13.000 locaţii). |